07.03.2018

Úspešný príbeh z Číny, ktorý ovládol svet – Lenovo

cover

Vedeli ste, že na začiatku tejto úspešnej firmy stálo jedenásť čínskych vedcov, ktorým sa za 35 rokov podarilo dobiť svet počítačov?

Dnes je Lenovo nadnárodnou korporáciou, ktorá sa špecializuje na stolové počítače, notebooky, tablety aj mobilné telefóny. Lenovo v podstate vzniklo náhodne, ako vedľajší produkt spoločnosti Legend Group, ktorá chcela pôvodne dovážať televízory.

Picture1

Začiatky s pomocou Čínskej akadémie vied

Pôvodne sa firma nevolala Lenovo, ale Legend Group. Vznikla v Číne v roku 1984 a jej zakladateľmi boli jedenásti vedci. Tím viedol Liu Chuanzhi a financie na začiatok podnikania získali práve z ich domovskej Čínskej akadémie vied. Išlo o dotáciu v sume 24 000 dolárov. Zaujímavým faktom je, že išlo o jednu z prvých čínskych štátnych investícií do súkromného sektora.

Zo začiatku dovážali tovar zo zahraničia. Bohužiaľ podnikanie neprinášalo veľké úspechy a na trhu sa nepresadila ani ich vlastná výroba. Totálnym fiaskom skončilo aj uvedenie farebných televízorov a elektronických hodiniek. Firma potrebovala nový vietor. 

Prvý osobný počítač a dobitie domáceho trhu

Vietor do plachiet priniesli Legendu stolové počítače. Prvý počítač predstavili v roku 1990 a čoskoro sa stali lídrom na čínskom trhu. Od tohto okamihu už spoločnosti Legend nič nebránilo v raste a behom najbližších štyroch rokov predali viac ako milión počítačov

Zlomový rok 2004 – kúpa divízie IBM

Na začiatku 21. storočia sa Legendu zdal už ázijsko-pacifický región tesný a pripravoval sa na expanziu do zahraničia. Prvým krokom bola zmena mena  a nové logo. Už koncom roka 2003 predstavili značku Lenovo a o rok neskôr v roku 2004 sa Legend oficiálne premenoval na Lenovo.

Ešte v tom istom roku urobilo Lenovo ďalší krok, ktorý navždy zmenil celú spoločnosť – kúpili divíziu IBM na výrobu osobných počítačov. A tak sa z obľúbených notebookov ThinkPad stali Lenovo ThinkPad. Vďaka tomuto obchodu sa Lenovo stalo tretím najväčším výrobcom počítačov a produktová línia sa rozšírila o smarfóny a tablety. Lenovo sa dostalo na trhy v Japonsku, Južnej Amerike aj v Európe.

Súčasné smerovanie a legendárne Lenovo Yoga

Na začiatku novej dekády sa notebooky ThinkPad predávajú ako teplé rožky a čoskoro prekračuje Lenovo hranicu 60 milónov predaných kusov. Neskôr k portfóliu pribúda aj smartfón Lephone so systémom Android.

V roku 2013 prichádza na trh legendárny notebook IdeaPad Yoga 13. Americký herec Ashton Kutcher bol trefou do čierneho a reklamné spoty s jeho tvárou preslávili Yoga tablety na celom svete.  Na konci roku už Lenovo predalo viac smartfónov a tabletov ako počítačov.

Posledným dôkazom nezastaviteľného rastu je kúpa divízie telefónov Motorola. Lenovo za tento obchod zaplatilo Googlu 3 miliardy dolárov.

Vyhliadky do budúcnosti vyzerajú ružovo. Neustály rast tržieb a predajov potvrdzujú vysokú kvalitu notebookov aj ostatných produktov Lenovo. 

Sledujte náš
Facebook